Vybírám z Byznysparku: Robert Vlach, Jan Bím….

Videoblog Byznyspark Michala Andery sleduju už od jeho samých začátků a shlídnul jsem drtivou většinu dílů. Příběhy úspěšných podnikatelů (dostupné také v audioformátu pro váš telefon nebo mp3 přehrávač) jsou příjemnou možností, jak získat řadu tipů, rad a inspirace pro rozjezd, nakopnutí nebo restart vlastního projektu. Vybral jsem pár dílů, které podle mého soudu rozhodně stojí za shlédnutí.

Nelze začít jinak než s Robertem Vlachem, podnikatelským poradcem, zakladatelem katalogu nezávislých profesionálů NaVolneNoze.cz a velkým propagátorem freelancingu v ČR. Robert se v Byznysparku objevil hned dvakrát (druhý díl), na přetřes přišly témata jako prevence rizik, určování priorit, profesní růst, role náhody v podnikání a mnohé další.

Petr Ludwig je zakladatel společnosti GrowJOB institute a také autorem letos vydáné a úspěšné knihy Konec prokrastinace (o ní na blogu někdy příště). GrowJOB se věnuje osobnímu i firemnímu rozvoji a právě okolo témat jako je produktivita, efektivita nebo budování pozitivních návyků se točí většina docela dlouhého (53 min), ale rozhodně inspirativního rozhovoru.

Jan Bím byl dlouhá léta ředitelem „outdoorové“ cestovky Adventura. Teplé místo však neváhal opustit a nyní se podle svých slov „prochází s lidmi po lese a povídá si s nimi“. Během poutí pomáhá svým klientům otevírat dveře do duchovního světa, podnikatelům pak hledat spirituální rozměr jejich činnosti. Velice pozoruhodný je jeho obchodní model, kdy klient zaplatí za den tolik, kolik si sám za den vydělá hrubého, a po skončení cesty podle vlastního uvážení ještě ocení přínos, který mu konzultace přinesla. Služby Jana Bíma si tak může dovolit každý, přitom on sám je se svými honoráři evidentně spokojený.

Za úspěchem Freshbedýnek stojí mimo jiné i velké nasazení a obětování. Jejich zakladatelé a také životní partneři Veronika s Filipem dokonce – jak ve videu vypráví – v jednom období řadu týdnů přespávali ve skladu v nějakých 5°C, aby mohli všechny volné peníze investovat do zásob ovoce a zeleniny. Mimochodem se také řídí heslem z populárního Restartu „Všechno je marketing“ a na jejich – velice hezky vyvedených – fakturách najdete z druhé strany také recepty na to, co si ze surovin, které jste našli v jejich bedýnce, můžete uvařit.

Jsem tvůrce webů a online marketér, dříve jsem působil jako hudební novinář. Na volné noze působím 12 let, poslední čtyři roky o tom vedu kurz Punkové podnikání, kterým prošlo přes 600 absolventů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *